Thứ Ba, 28 tháng 5, 2013

14 điểm quản trị chất lượng của Edward Deming




14 điểm quản trị chất lượng của Edward Deming

1.     Kiên định với mục tiêu cải tiến sản phẩm và dịch vụ. Create constancy of purpose for improvement of product and service (Organizations must allocate resources for long-term planning, research, and education, and for the constant improvement of the design of their products and services)
2.     Chấp nhận cái mới. Adopt the new philosophy (government regulations representing obstacles must be removed, transformation of companies is needed)
3.     Chấm dứt ngay sự lệ thuộc vào việc kiểm tra mang tính phong trào. Cease dependence on mass inspections (quality must be designed and built into the processes, preventing defects rather than attempting to detect and fix them after they have occurred)
4.     Ngừng ngay việc lựa chọn các bên cung ứng trên cơ sở giá hời. End the practice of awarding business on the basis of price tags alone (organizations should establish long-term relationships with [single] suppliers)
5.     Thường xuyên và liên tục cải tiến hệ thống sản xuất và dịch vụ. Improve constantly and forever the system of production and service (management and employees must search continuously for ways to improve quality and productivity)
6.     Thực hành đào tạo về nghề nghiệp. Institute training (training at all levels is a necessity, not optional)
7.     Khẳng định vai trò của lãnh đạo cao cấp. Adopt and institute leadership (managers should lead, not supervise)
8.     Không e ngại trong việc bày tỏ ý kiến, quan điểm. Drive out fear (make employees feel secure enough to express ideas and ask questions)
9.     Tháo gỡ các hàng rào ngăn cách giữa các bộ phận. Break down barriers between staff areas (working in teams will solve many problems and will improve quality and productivity)
10.                        Hạn chế các khẩu hiệu, lời hô hào suông, thúc đẩy công nhân làm việc mà không cung cấp các phương pháp cho họ. Eliminate slogans, exhortations, and targets for the work force (problems with quality and productivity are caused by the system, not by individuals. Posters and slogans generate frustration and resentment)
11.                        Hạn chế các định mức công việc theo chỉ tiêu số lượng. Eliminate numerical quotas for the work force and numerical goals for people in management (in order to meet quotas, people will produce defective products and reports)
12.                        Xóa bỏ sự cách biệt để người công nhân có quyền tự hào về công việc. Remove barriers that rob people of pride of workmanship (individual performance reviews are a great barrier to pride of achievement)
13.                        Thực hiện một chương trình rộng rãi về đào tạo và sự hoàn thiện. Encourage education and self-improvement for everyone (continuous learning for everyone)
14.                        Mọi người trong công ty phải luôn luôn phấn đấu để theo kịp các biến đổi. Take action to accomplish the transformation (commitment on the part of both [top] management and employees is required).

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét